Over Maileon Benelux

Maileon Benelux is exclusief distributeur van Maileon e-mailmarketing software en in Augustus 2019 opgericht door Bjorn van Breemen en Menno Worst vanuit de overtuiging dat er een nieuwe innovatieve speler nodig is in de Benelux markt. Oprichters Bjorn en Menno hebben ervaring met zowel softwarehuizen als de bureauwereld. Menno heeft diverse directiefuncties bekleed bij o.a. Marvia, Adeptiv (Yourzine en Searchresult) en Bizcuit. Bjorn heeft de afgelopen jaren zijn ervaring met e-mailmarketing opgedaan bij Yourzine. Ook heeft hij bij diverse softwarehuizen gewerkt, zoals Exact en K3 Retail Solutions. In de huidige aanbieders van e-mail marketing software (ESP’s) misten Bjorn en Menno altijd wel wat: niet flexibel genoeg, performance issues, te duur of een oninteressant verdienmodel. Na een uitgebreid RFP traject met andere Europese spelers zijn ze bij het Duitse Xqueue van Frank Strzyzewski terecht gekomen.

Maileon is gebouwd door het Duitse Xqueue, die sinds 2003 actief is in het bouwen van e-mailmarketing oplossingen. In 2015 hebben ze Maileon gelanceerd; een compleet nieuw gebouwde, modulaire applicatie gebaseerd op 12 jaar ervaring, met hedendaagse technieken. Dit zorgt ervoor dat Maileon wendbaar is, zeer snel innovaties kan implementeren en maatwerk zonder problemen kan uitrollen. En daarmee agencies en hun klanten naar volle tevredenheid kan bedienen. Dit doen zij voor 3.000+ accounts in 8 landen met meer dan 100 partners en meer dan 10.000 gebruikers. Uniek is dat Maileon haar partners (veelal agencies) een eigen portal biedt.

Maileon Benelux haar missie is:

We zorgen ervoor dat agencies de flexibiliteit krijgen om hun klanten te ondersteunen bij alle denkbare e-mailmarketing automation uitdagingen. Door het ontwikkelen van nieuwe proposities en businessmodellen ontstaat er een interessante recurring inkomstenstroom.