Klantcase: Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht is een internationaal vooraanstaande researchuniversiteit waar studenten en toponderzoekers samen werken aan een betere wereld.

Met haar 7 faculteiten, 650 hoogleraren en 7400 medewerkers bestrijkt UU het hele wetenschappelijke spectrum van onderzoek en onderwijs. Met meer dan 30.000 studenten en 170.000 alumni is de UU één van de grootste universiteiten van Nederland.

Logo UU

Facts

Branche

Onderwijsinstelling

Integraties & API’s

Voor de UU is een specifieke OAuth integratie gerealiseerd waardoor medewerkers geautomatiseerd en beveiligd toegang krijgen op basis van hun eigen rechtenstructuur. Met meer dan 120(!) redacteuren van de UU in Maileon's e-mailmarketing software een absolute must.

Favoriete feature

Dynamische content en anonieme tracking. Deze laatste stelt de UU in staat om nu ook geanonimiseerd mailings en campagnes te tracken. Hierdoor blijft de privacy voorop staan en kunnen er wel resultaten op campagne nivo bekeken worden zonder dat deze te herleiden zijn tot een individueel contact.

Uitdaging

“Onze vorige tool voldeed niet aan onze eisen op het gebied van privacy en security.  Vooral het gebrek aan verschillende trackingniveau’s (tracking is nu ook anoniem mogelijk) en het gebrek aan verschillende (individuele) rollen en rechten gekoppeld aan onze identity provider (IdP)

 

Door een uitgebreid marktonderzoek o.b.v. 3 criteria zijn we uitgekomen bij 6 mogelijke leveranciers. Na een aantal demo’s en proefaccounts zijn we in onze keuze tot Maileon gekomen”, aldus Erik Roelofs online adviseur bij de Universiteit Utrecht.

 

Erik Roelofs photo
"De samenwerking met Maileon vinden we zeer prettig. Vragen worden snel opgepakt en Maileon staat open voor onze wensen. We bevelen Maileon zeker aan wegens de gebruiksvriendelijkheid, verschillende trackingniveau’s en de uitgebreide rechten- en rollenstructuur "

Erik Roelofs

Online adviseur Universiteit Utrecht

Resultaten

Het meest waardevolle is voor ons de uitgebreide rechten- en rollenstructuur, anonieme tracking en de dynamische content. Door de uitgebreide rechten- en rollenstructuur in combinatie met de OAuth integratie voldoen we altijd aan onze (strenge) privacy vereisten.

 

Middels de dynamische content kunnen de verschillende faculteiten eenvoudig relevant en gepersonaliseerd e-mailmarketing bedrijven.

Dankzij de samenwerking met Maileon hebben we een veel beter inzicht in de effectiviteit van de nieuwsbrieven en een betere monitoring van acties van gebruikers. Hierdoor kunnen we beter sturen op inhoud en kwaliteit.

 

Tevens zien we een toename in het gebruik van het platform aangezien het zeer gebruiksvriendelijk is.

Interesse?

Wil je meer informatie over Maileon of een demo zien? Bel 085 – 065 32 63, mail naar contact@maileon.nl of vul het formulier in.

phone, icon
Neem contact op