E-mailmarketing automation

Met e-mailmarketing automation stuur je op het juiste moment een relevante (gepersonaliseerde) boodschap naar de juiste persoon. Dit is dé manier om een band op te bouwen met je doelgroep en één van de meest effectieve manieren van e-mailmarketing. En daar helpen wij je graag bij.

Wat is e-mailmarketing automation?

E-mailmarketing omvat al het e-mail verkeer tussen jou en je (potentiële) klant, met de intentie om diegene te laten converteren. Denk bijvoorbeeld aan:

  •  het plaatsen van een order
  • een dienst afnemen
  • contact opnemen

Vanuit marketing perspectief wordt e-mail vaak ingezet als gepersonaliseerde vorm van communicatie. Het sterke hieraan is dat de relevantie hoog is en je bouwt een relatie op met de ontvanger. Als je dan ook nog goed segmenteert, zet je je e-mailmarketing software maximaal effectief in. 

Omzet realiseren met geautomatiseerde mails

Met e-mailmarketing ben je van meerwaarde, omdat je bijvoorbeeld korting (in geval van eCommerce), attente mails (verjaardagsmailing) of kennis (blogartikelen) deelt, die zich vervolgens weer omzetten naar waarde voor jou, doordat het orders of leads oplevert.

Bij e-mailmarketing automation worden er geautomatiseerde mails met de juiste inhoud op het juiste moment naar de juiste persoon gestuurd. Denk aan een herinnering bij een verlaten winkelwagen van een webshop of wanneer iemand een white paper heeft aangevraagd.

Marketing automation software van Maileon

Als e-mail experts weten wij precies welke features van e-mailmarketing tools interessant zijn en waar je veel gebruik van maakt. Maileon combineert al deze features en daarmee voldoen we aan alle benodigdheden voor iedereen die met marketing automation aan de slag wil.
Zo biedt onze marketing automation tool de mogelijkheid om zelf de moeilijkste segmentaties te realiseren en kun je een automatisch gepersonaliseerde verzendtijd instellen.

Meer weten over onze e-mailmarketing automation software of wil je deze 30 dagen gratis uitproberen? Neem vrijblijvend contact met ons op via contact@maileon.nl of +31 85 065 3262.

Voordelen van e-mailmarketing automation

Het loont zeker om e-mailmarketing automation te implementeren in je marketing activiteiten. Er zijn een hoop voordelen.

1. Gepersonaliseerde content

Je kunt met behulp van e-mailmarketing eenvoudig gepersonaliseerde content naar je doelgroep sturen.

2. Relevantie bieden

Elke persoon in je doelgroep ontvangt een e-mail wanneer deze voor hem/haar relevant is. Bijvoorbeeld bij interesse in een product dat weer op voorraad is (terug-op-voorraad-notificatie) of  wanneer een product op de verlanglijst in de aanbieding is.

3. Relatie en merkvoorkeur opbouwen

Door de gepersonaliseerde content op het juiste moment, geef je je klant het gevoel dat je aan hem of haar denkt. Je krijgt hiermee vertrouwen van de klant en bouwt een band op. Als gevolg hiervan bouw je aan een merkvoorkeur.

4. Kosten besparen

Met e-mailmarketing automation kun je je doelgroep precies op het goede moment bereiken. Hierdoor kun je besparen op dure social media campagnes, omdat je van je doelgroep weet in welke fase van het aankoopproces zij zich begeven en je hier met e-mail gericht op kunt inspelen.

5. Inzichten in je doelgroep

Je krijgt inzicht in je doelgroep met behulp van marketing automation e-mails. Wat is het beste moment voor verzending naar deze klant en wanneer is de kans tot conversie het grootst?

Overtuigd van e-mailmarketing? Neem vrijblijvend contact op en probeer onze marketing automation tool 30 dagen gratis. Mail naar contact@maileon.nl of bel +31 85 065 3262.