Klantcase Bayer

Tijdens de Email Awards 2019 in Duitsland heeft Maileon maar liefst tweemaal een award in de wacht gesleept. Eén van deze awards werd verdiend met de zeer succesvolle klantcase Bayer CropScience.

Digitalisering in de agrarische sector

Van weerfaxen tot zeer gepersonaliseerde nieuwsbrieven

Bayer CropScience heeft zichzelf tot taak gesteld haar klanten – boeren in Duitsland – alle informatie te verstrekken die relevant is voor de dagelijkse operationele planning. Actuele weersvoorspellingen, beursnoteringen en productaanbevelingen, die eerder per fax werden verzonden, vormen nu de basis voor zeer gepersonaliseerde, gelokaliseerde en met multimedia verrijkte nieuwsbrieven.

Lokaal + seizoensgebonden + nauwkeurig + persoonlijk = relevant

Consequent afgestemd op de behoefte van onze klant

Lokaal: Individuele weersvoorspelling op basis van precieze GPS coördinaten

Nauwkeurig: Voorspellingen berekend op meer dan 20 weermodellen

Regionaal: 60 Consultants leveren iedere dag redactionele bijdragen

Branche-specifiek: Een variant voor akkerbouw, groente- en fruitteelt

Multimedia: Foto’s, video’s en downloads als extra content

Seizoensgebonden: Markt- handelsprijzen voor de belangrijkste branches en producten

Persoonlijk: Naam en telefoonnummer van iedere verantwoordelijke consultant onderaan de mail

Frequentie: Dagelijkse verzending morgensvroeg om 06:00

A4: Pdf print opties voor Fax-fans en om op fysieke locaties op te hangen

Achter de schermen

Technisch veeleisend, geïntegreerd en geautomatiseerd

Complex: Ruwe data komt uit 7 verschillende bronnen

Geautomatiseerd: Nachtelijke synchronisaties en rendering

Succesvol: 45-50% opens, 10% Clicks, 25% Click-to-open, <0,01% Unsubscribes 

Consistent: Multichannel integratie online en in de App